The Immortality of Travel Storytelling

„Nu există fericire pentru cel care nu călătorește.”

-1500 î.Hr., Aetria Brahmanan, primul blog de călătorie.

În metafizica identității, nava lui Tezeu este un experiment de gândire care ridică întrebarea dacă lucrul ale cărui componente au fost toate înlocuite rămâne în esență același. Povestirea este un astfel de vas.

Când am început să călătoresc, jumătate din lume nu era disponibilă pentru noi ca americani… Cortina de Fier a închis Europa de Est și Uniunea Sovietică; Perdeaua de bambus străbate o mare parte din Asia; Cuba, Mozambic și Angola se aflau în afara granițelor.

Companiile aeriene nu au fost încă liberalizate, așa că IATA a stabilit tarife comune pentru transportatorii membri, și este mare… 1.200 de dolari pentru un zbor către Europa. Abia în 1978 Jimmy Carter a semnat Actul de liberalizare a companiilor aeriene, care permitea tarife competitive. Apar companii aeriene reduse, permițând creatorilor cu recuperare medie să zboare peste oceane.

Când am călătorit pentru prima dată în Africa, în 1973, am folosit un magazin universal și m-am alăturat echipei de rugby cu un card de membru anterior. Tu esti aripa dreapta. Nimeni din avion nu a jucat rugby. Prețul biletului: 150 USD pentru întoarcerea la Nairobi.

Întotdeauna fantezisem să fiu scriitor, dar perspectivele păreau descurajante. Publicarea era pentru puținii talentați și bine conectați și nu era la îndemâna transcriorilor obișnuiți. Era o ierarhie de sus în jos, cu paznici feroce care blocau calea cu armele scrisorilor de respingere. Singura modalitate de a fi publicată a fost să scrii o scrisoare editorului și să speri că este mai bine.

Am găsit ușa din spate înăuntru.

Am scris câteva articole despre excursii cu caiac și speologie în sus și în jos pe Coasta de Est. Dar ei nu au văzut lumina zilei. Apoi, într-o zi a săptămânii, împreună cu partenerul meu de canotaj, am intrat într-o cursă de canoe pe râul Potomac. Am fost buni și am crezut că avem șansa de a câștiga. Dar din jos am lovit o piatră și ne-am răsturnat. Înmuiat până la os. Aceasta a fost epoca streak, când un bărbat gol a alergat după David Niven la premiile Oscar în fața a 100 de milioane de telespectatori. Nu ne-am gândit să ne aruncăm hainele ude în santină și pe liniile de peste linia de sosire.

A doua zi dimineața era o poză cu ambiția noastră goală pe coperta Washington Post. Am fost dat afară din clubul meu, dar am fost acoperit permanent pentru a fi detectat.

Am luat acea lecție în Africa anul următor. Am decis să încerc ceva oribil și să scriu despre asta. Am făcut prima noastră coborâre pe râu în Etiopia, unde am fiert cu hipopotami, crocodili, șerpi veninoși, răsturnați, microbi din apă, iar localnicii au apreciat testiculele la majorat.

Am supraviețuit, am scris contul și l-am trimis revistei Saga, o cârpă de aventură de pionierat la acea vreme. L-au publicat, i-au oferit o acoperire excelentă, iar eu eram oficial autor de călătorii. Știam că scrisul meu nu este excepțional…Am citit-o acum și sunt surprins…dar aveam povestea exclusivă, povestea a ceva puțin nebun și unic, care mă califică.

Am clătit și am repetat această vizualizare în următorii câțiva ani, creând primele coborâri de râuri din lume și publicând conturi exclusive la prima persoană. Mi-am luat ceva timp liber, am luat un master în jurnalism și mi-am îmbunătățit scrisul.

În 1985, Sierra Club m-a abordat pentru a scrie o carte, care a devenit Rivergoods, titlu care a devenit un succes uriaș. Te-ai ramificat și ai explorat noi aventuri… Alpinismul a devenit cartea vârfurilor; Navigația și scufundările au devenit cartea zeiței insulei. Am publicat 19 cărți, iar acum știu că ceea ce nu știu ar putea umple cartea.

Conduc o companie de călătorii de aventură, Sobek, care publică anual un frumos catalog de pachete turistice în întreaga lume, cu articole originale ale unor autori pe care i-am admirat, de la Jan Morris la Tom Robbins, Tim Cahill, Barry Lopez și mulți alții. La începutul anilor 1990, eram frustrat că, în ciuda eforturilor mele analogice, era dificil să ajung la o audiență numeroasă și calificată, iar atunci când erau atinse, mesajele erau limitate, o imagine înfățișând o călătorie de două săptămâni și, în ciuda excelenței literare, era greu de transmis sunetele și elementele în mișcare ale călătoriei.

Așa că, când pionierul digital Tim O’Reilly a anunțat un nou browser, World Wide Web Browser, m-am îndreptat spre Sebastopol și m-am pus în genunchi. Împreună am creat ceea ce ar putea fi primul site de călătorie din lume, www.mtsobek.com. World Wide Web a făcut posibile multe aspecte ale publicării despre călătorii… Putem spune povești multimedia despre călătorii, cu audio, video, grafică și interacțiune. Puteai auzi pantoful zdrobindu-se de un ghețar. Hipopotam interzis. Urmăriți mișcările subtile ale dansurilor gamelan. Acesta a fost un fluier nou pe care l-au auzit mulți câini.

Apoi, am luat acel concept pe drum și am produs ceva ce am numit Virtual Antarctica, ducând un sistem portabil de satelit la bordul navei Sobek pe al șaptelea continent. Am publicat mesaje zilnice, cu toate mass-media, și am avut conversații live în fiecare seară în care potențialii călători aflau, prin portalurile ecranelor lor de computer, că nu există urși polari care trăiesc în fundul pământului, iar în vara australiană. soarele nu apune. Am observat o creștere a rezervărilor în urma expediției. Am ocolit editorii, filtrele, oficiile poștale și chioșcurile de ziare și ne-am conectat direct la publicul nostru.

Pe drumul de întoarcere din Antarctica, am primit un telefon de la cineva despre care nu auzisem niciodată, Melinda French. Ea a spus că a urmărit expediția noastră virtuală și a întrebat dacă poate să mă ducă cu avionul la Redmond pentru o întâlnire. Am făcut-o și am întrebat dacă mă voi alătura Microsoft pentru a crea un nou produs digital de călătorie. Abia după zborul spre casă, unul dintre colegii mei de scaun mi-a spus că numele complet al recrutului meu este Melinda French Gates.

A fost o decizie grea, dar am acceptat, m-am mutat la Washington și am creat un produs numit Mungo Park, după exploratorul scoțian care a fost primul european care a călătorit în adâncurile Africii la sfârșitul anilor 1700. Am efectuat expediții virtuale în jurul lumii, trimițând-o pe Martha Stewart să facă caiac în jurul Newfoundland; Lyle Lovett conduce o motocicleta de lungimea unui chilian; Dr. Ruth relatează despre Insulele Iubirii din Noua Guinee; Tom Clancy să acopere naveta spațială și așa mai departe. A fost atât de distractiv, dar nu am făcut niciun ban, cu excepția câtorva panouri turistice și a unui Kodak pe moarte. Deci, produsul s-a centrat în jurul vânzării de călătorii, iar schema a luat amploare. În ciuda obiecțiilor mele față de numele mărcii comerciale propuse de companie, Expedia a fost dusă de cap. Una dintre sarcinile mele a fost să-i fac pe creatorii de călătorii să-și obțină fotografiile, videoclipurile și poveștile pe site. Sfântul Graal a fost ceva pe care l-am numit IDA… Am creat un produs cu o cale fără întreruperi de la inspirație la informații de luare a deciziilor la acțiune, rezervare de zboruri, hoteluri, tururi și mașini.

Expedia s-a prăbușit de aproape câteva ori în primii ani, dar cu ajutorul buzunarelor adânci ale Microsoft, a găsit acțiune, a devenit public și toți membrii echipei fondatoare au plecat. Apoi a lansat site-uri de călătorie pentru Slate, MSNBC, MSN și Yahoo. și a creat seria de călătorii PBS, Adventures with Purpose.

Dar în regiunea Golfului se făceau noi media. Facebook a fost fondat în 2004; YouTube în 2005; Twitter în 2006; Pinterest în 2010 și Instagram mai târziu în acel an. Tok-tok a fost lansat în Statele Unite în 2017. Povestirea a fost un proces democratic.

Lipsa medierii pe care Expedia a ajutat-o ​​să o deschidă… Permiterea călătorilor să acceseze informații și să rezerve fără un intermediar al unui agent de turism… s-a extins la crearea de conținut. În cele din urmă, turnurile aristocrației media s-au prăbușit și oricine are un smartphone poate publica, distribui și chiar câștiga existența urmărind pasiunea pentru călătorii.

Convinși împotriva voinței lor, vechii editori și editori au rămas de aceeași părere, paznicii publicării corecte. De fapt, pentru reclamele mobile de pretutindeni, vechea gardă nu mai este necesară.

Un coleg de-al meu la Microsoft, Richard McAniff, s-a pensionat în 2014 și a decis să creeze o platformă socială care să-i promoveze pasiunile… povestirea, fotografia și călătoriile. Ca hobby a lansat Steller (prescurtarea de la Story Teller), dar spre surprinderea lui, a devenit rapid o casă pentru povestitorii de călătorii din întreaga lume. Eu și doi prieteni ne-am alăturat Steller în 2018 și l-am relansat ca o agora pentru influenți de călătorie, inovatori, consilii de turism, operatori de turism și agenți de marketing. În doar ultimele 20 de luni, am creat și gestionat campanii de povestire pentru Irlanda, Germania, Georgia, Australia de Sud, Scoția, Louisiana, Uniworld Cruises, Contiki, Trivago și multe altele. În toate cazurile, am angajat povestitori de călătorii talentați din întreaga lume. Astăzi, Steller este cea mai mare platformă de poveste de călătorie din lume.

Și cum rămâne cu viitorul? Steaua Nordului? Imaginile peșterilor și petroglifele informează și conectează comunitățile cu povești; Cărțile, reviste, radioul, filmul și televiziunea au continuat să coasă planeta cu o rază din ce în ce mai mare; Și rețelele sociale fac același lucru și astăzi. Povestirea este vie și dezbrăcată. Se pliază singur din impulsul în scădere a timpului. Este clema eternă care leagă omenirea împreună. Transcende și transcende orice tehnologie, toate platformele, politica, epidemiile, toate modele.

Încă din zorii graficii, povestitorii au fost fascinați și frustrați, seduși și deranjați, navigând fără efort între înalt și jos, între diverse culturi și medii, stârnind stereotipuri și diferite credințe religioase, mereu inspirați să pună piciorul pe ușă și să lumineze. locuri și experiențe noi.

Dacă există o lecție pe care o pot transmite din timpul vieții creației de călătorie, aceasta este: Spune o poveste bună; Spune o poveste grozavă… sculptează un arc care are un început, un mijloc și un sfârșit satisfăcător… și îi va încânta pe devoți și se va aduna la ușa ta.